GARANTI

Vi lämnar följande garantier:

2 år garanti

LEVERANSTIDER

Beställningar på vardagar innan kl 13 skickas normalt samma dag.

Leveranstiden varierar mellan 2-6 dagar.


FRAKT

Fraktavgift 49:- tillkommer på order. Gäller inom Sverige.

Dina varor skickas till dig med DB Schenker som idag levererar drygt 20 miljoner paket årligen. Det gör DB Schenker till en pålitlig och erfaren partner. Paketet skickas till det utlämningsställe som ligger närmast den leveransadress du uppgett. Vi kan även sända med Posten Företagspaket 16.00.

Vi skickar även utanför Sverige. Priset för frakten är beroende på mottagarort. Begär info från oss före lev.

Transportskada skall omgående (på ankomstdagen av leveransen) anmälas till transportören och gärna till oss via telefon 0474-405 10 eller mail.

 

 

BETALNINGSALTERNATIV

Så här handlar du:
Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, och klicka på ”Köp”.

När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på ”Visa varukorg”. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. När du är nöjd med din beställning klickar du på ”Gå till kassan”.

Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern.

Förskottsbetalning. Du betalar in på vårt bankgiro 418-4743 och uppger ditt namn och leveransadress. Betalningen ska vara oss tillhanda inom 10 dagar från beställningsdagen, annars annulleras ordern.

Betalkort / Kreditkort
Hobbyborgen.se/Graupner.se accepterar svenska bankkort, VISA och MasterCard.

Kortbetalningssystemet som används är utvecklat av Netaxept och skyddar dig som konsument. Alla transaktioner via Netaxept skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade för din säkerhet. Pengarna dras direkt från ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen.

När du betalar din order i kassan mot detta alternativ kommer du till sidan där du fyller i dina kortuppgifter inklusive kortets cvc-kod vilken är de tre sista siffrorna på kortets baksida.

Fakturera mig

Gäller kunder registrerade som kreditkunder hos Hobbyborgen. Handla tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Kredittiden är 5dgr. Ingen aviavgift tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en förseningsavgift om 90 kr samt dröjsmålsränta om 24 %. Vid fortsatt obetald faktura överlämnas vår fordran till inkasso. Vid köptillfället görs en kreditprövning som innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.


RETUR

Returrätt/ångerrätt

Du som konsument har alltid 14 dagar öppet köp. Oanvänd eller näst intill oanvänd vara kan returneras inom 14 dagar från den dag du mottagit din vara. 

Du betalar själv returfrakten.
Observera att du även debiteras fraktkostnaden för leveransen till dig vid retur eftersom köp uteblivit.

Vid garantireparation betalar vi frakten.

Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:
- Kvittot ska bifogas med returen.
- Produkten skall vara i oförändrat skick.
- Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage.
- Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör

Du hålls ansvarig för att varan är i oförändrat samt oskadat skick när den når oss.
Spara ditt inlämningskvitto om paketet kommer bort. 

Ej utlösta paket:

Paketet ligger på ditt utlämningsställe under fyra veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För paket som inte löses ut debiteras du kostnader för frakt och returfrakt.

 

REKLAMATION

Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid, enligt KKL (konsumentköplagen). Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader. Som regel är det en giltig ursäkt om du haft förhinder, exempelvis om du har varit sjuk eller bortrest.
Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.
Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Reklamationstiden förlängdes den 1 april 2005 från två till tre år. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
(Källa: Konsumentverket 2006-03-31). Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida

Hobbyborgen/Graupner.se står självklart för returportot på reklamationer.  

EVENTUELLA FEL

Hobbyborgen/Graupner.se reserverar sig för slutförsäljning samt lagerhållning hos våra leverantörer. Alla priser inkluderar moms. Hobbyborgen/Graupner.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.graupner.se / www.hobbyborgen.se samt eventuella tekniska fel som kan förorsaka felaktigheter i pris eller produktinformation.

SEKRETESSPOLICY
Alla uppgifter om Dig som kund, villkor, köp och betalningar är konfidentiella och lämnas aldrig ut till tredje man. 

FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från hobbyborgen.se/graupner.se´s sida, som gör att hobbyborgen.se/graupner.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Hobbyborgen/Graupner.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

KONTAKT

Du når oss enkelt via mail eller telefon:

info@hobbyborgen.se

0474-405 10

Vår postadress är:
Hobbyborgen Försäljning AB
Vinkelgatan 5
S-364 45 Klavreström
Sverige


Välkommen!